مواد لازم وافل بلژیکی


شیر    ۱۸۰ گرم
تخم مرغ    ۲ عدد
کره    ۱۴۰ گرم
نمک    ۸ گرم
شکر    ۴۰ گرم
استارتر خمیر ترش    ۸۰ گرم
مخمر فوری    ۱ گرم
آرد    ۴۵۰ گرم


طرز تهیه وافل بلژیکی


مرحله اول


برای تهیه وافل بلژیکی خوشمزه در ابتدای کار کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت بخار آب کتری یا سماور قرار می دهیم تا کره ذوب شود. در ادامه کاسه را کنار می گذاریم تا کره خنک شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه تخم مرغ، شکر، کره ذوب شده، نمک، مخمر فوری و مایه خمیر ترش درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را روی مواد الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم شکل بگیرد، سپس خمیر را درون یک کاسه چرب شده می ریزیم و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۴ ساعت در دمای آشپزخانه استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان خمیر را هواگیری می کنیم، سپس آنرا به چونه های ۹۰ گرمی تقسیم می کنیم. در ادامه وافل ساز را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم گرم شود، سپس خمیرها را درون وافل ساز قرار داده و ۳ تا ۴ دقیقه می پزیم.

 

مرحله پنجم

پس از اینکه هر دو سمت وافل ها رنگ گرفت، آنها را از وافل ساز خارج می کنیم. در صورتی که وافل ساز در دسترس نداشته باشیم، مس توانیم وافل ها را درون تابه گریل یا داخل اسنک ساز نیز درست کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که بخواهیم وافل ها را درون اسنک ساز درست کنیم باید حجم خمیرها را کمتر بگیریم. در نهایت وافل ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه موادی مانند عسل، خامه یا میوه های فصل سرو می کنیم.