۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

مراحل تهیه و درست کردن دسر پرتقالی

دسر پرتقالی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی دوست داشتنی می باشد و شما می توانید با رسیدن فصل پرتقال، این دسر خوشمزه را به آسانی در منزل درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود این دسر خوشمزه و شیک را سرو کنید و هنر آشپزی خود را به رخ مهمانان خود بکشید.

شاید در وهله اول فکر کنید درست کردن دسر کار سختی می باشد و میوه و شیرینی بهترین راه برای پذیرایی از مهمان می باشد. اما ما به شما می گوییم اگر میخواهید متفاوت باشید و متفاوت دیده شوید می توانید طرز تهیه صدها دسر خوشمزه و خوش طعم را یاد بگیرید و در عرض نیم ساعت یکی از آن ها را برای پذیرایی از مهمان های خود درست کنید.

شما می توانید دسر پرتقالی را با مواد مختلف درست کنید. برای مثال برخی افراد این دسر خوشمزه را بدون خامه صبحانه با نشاسته درست می کنند و برخی دیگر دسر پرتقالی شکلاتی دو رنگ و مغز دار را دوست دارند.

مواد لازم دسر پرتقالی


پودر ژله پرتقال    2 بسته
خامه‏ صبحانه    1 عدد
آب پرتقال     1 لیوان
آب جوش     ۲ لیوان
پودر شکر    به مقدار لازم


مراحل تهیه و درست کردن دسر پرتقالی


1. برای درست کردن دسر پرتقالی خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب 2 بسته پودر ژله پرتقال را با 2 لیوان آب جوش حل می کنیم تا کاملا ذرات آن حل شود و بعد آن را کنار می گذاریم.

 

2. سپس در یک ظرف دیگر یک بسته خامه صبحانه را با یک لیوان آب پرتقال طبیعی مخلوط می کنیم. توجه کنید باید خامه به صورت کامل در آب پرتقال حل شود و به اصطلاح دون دون نباشد. وقتی مخلوط شما هم به این حالت رسید، آن را از صافی رد می کنیم تا مایع کاملا صاف و یکدست شود.

3. حالا با توجه به سلیقه و ذائقه خود مقداری پودر شکر به مایه خامه صبحانه و آب پرتقال اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شوند. من 2 قاشق غذاخوری اضافه کردم.

 

4. در این مرحله مایه مخلوط خامه و آب پرتقال و پودر شکر با به ظرف آب جوش و پودر ژله اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا به صورت کامل باهم مخلوط شوند.

5. سپس مایه آماده شده را داخل قالب دلخواه خود می ریزیم و به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا دسر به اصطلاح ببندد.

 

6. بعد از زمان گفته شده دسر را از یخچال خارج می کنیم و با کمک یک چاقوی باریک کنارهای دسر را از قالب جدا می کنیم و بعد قالب را به مدت 10 ثانیه داخل آب جوش می گذاریم و به آرامی از زیر محفظه ها فشار می دهیم تا دسر از قالب جدا شود.

7. حالا دسر پرتقالی جدا شده را بر روی سینی سرو قرار می دهیم و با پرتقال یا خامه و یا مواد دلخواه خود آن را تزیین و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر پرتقالی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

۲۱ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان

دستور پخت کوکو قارچ

مواد لازم برای ۴ نفر


قارچ    ۳۰۰ گرم
سیب زمینی    ۳ عدد متوسط
پیاز    ۱ عدد متوسط
تخم مرغ    ۳ عدد
جعفری    ۵۰ گرم
آبلیمو    ۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید    ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
روغن و زردچوبه    به مقدار کافی


دستور پخت کوکو قارچ


مرحله اول


برای تهیه کوکوی قارچ مجلسی ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم، سپس به همراه ۲ پیمانه آب و کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.


مرحله دوم


در ادامه سیب زمینی هها را پوست می گیریم و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه قارچ ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا آب قارچ ها گرفته شود.


مرحله سوم


برای اینکه رنگ قارچ ها سیاه نشود، در هنگام تفت دادن ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو نیز اضافه می کنیم. پس از اینکه قارچ را به خوبی تفت دادیم، آنرا به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله چهارم

سپس آب اضافی پیاز را می گیریم و آنرا به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. حالا جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به دیگر مواد اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را داخل یک کاسه کوچک می شکنیم.

مرحله پنجم

سپس آرد را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا مخلوط تخم مرغ را به دیگر مواد اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

نکته مهم در مورد اضافه کردن تخم مرغ این است که زمان اضافه کردن تخم مرغ حتما قارچ و سیب زمینی باید کاملا خنک باشند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن داغ شد، مقداری از مایه کوکو را در دستمان شکل می دهیم و داخل تابه می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

در صورت تمایل می توانیم مایه کوکو را مانند کوکو سبزی به صورت یک جا هم سرخ کنیم که سلیقه ای می باشد. در پایان کوکوها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه گوجه فرنگی، خیار شور و نان لواش خانگی سرو می کنیم.

۱۷ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان

طرز تهیه کوکو کدو سبز

مواد لازم برای ۴ نفر


کدو سبز    ۳ عدد
آرد گندم    ۱ قاشق غذاخوری
آویشن    مقداری کمی
پیازچه    ۳ عدد
تخم مرغ    ۳ عدد
نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی
زردچوبه و روغن    به اندازه کافی


طرز تهیه کوکو کدو سبز


مرحله اول


برای تهیه کوکوی مجلسی ابتدا کدو ها را به خوبی می شوییم، سپس در آبکش قرار می دهیم و بعد با دستمال آنها را خشک می کنیم و کلاهک بالایی  آن ها را با چاقو می بریم و همانطور با پوست کدو سبزها را رنده ریز می کنیم و مقدار کمی نمک نیز روی کدوها می ریزیم.


مرحله دوم


سپس به مدت ۱۰ دقیقه به کدوها استراحت می دهیم تا آب آن کاملا خارج شود.در این فرصت ۱۰ دقیقه باقی مواد کوکو را آماده می کنیم. پیازچه ها را تمیز می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.


مرحله سوم


سپس کدوهای رنده شده را در صافی می ریزیم و با دست محکم فشار می دهیم تا آب اضافه آن ها کاملا خارج شود و بعد کدوهای رنده شده را داخل کاسه ای می ریزیم و پیازچه های خرد شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

تخم مرغ ها را یکی یکی در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و بعد آرد را کم کم به آن اضافه می کنیم تا آرد گلوله نشود ، سپس به خوبی با یک قاشق هم می زنیم تا آرد در تخم مرغ ها گلوله نشود.

 

مرحله پنجم

زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و آویشن به هر میزان که تمایل داریم به مخلوط آرد و تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم و بعد به کدو رنده شده و پیازچه ها اضافه می کنیم و همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا مایه یک دستی داشته باشیم.

مرحله ششم

پس از آماده شدن مایه کوکو تابه را روی حرارت کم می گذاریم و روغن داخل ان می ریزیم و اجازه می دهیم تا داغ شود و بعد یک قاشق سرپر از مایه بر می داریم و داخل تابه می ریزیم و خیلی سریع با قاشق به آن شکل می دهیم و اطراف آن را مرتب می کنیم.

 

مرحله هفتم

همه مایه را به همین صورت داخل تابه سرخ می کنیم. بعد از سرخ شدن کوکو کدو سبزها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز طلایی و به طور کامل سرخ شود. در صورت تمایل می توانید همگی مایه را به صورت یکباره نیز داخل تابه بریزیم.

مرحله هشتم

سپس با قاشق آن را داخل تابه مرتب کنیم و سطح روی آن را صاف کنیم تا سرخ شود و بعد با کفگیر آن را نصف کنیم و هر نیمه از کوکو را نیز برگردانیم تا سرخ شود و کوکو کدو سبز آماده شده را با گوجه فرنگی و خیارشور  نوش جان کنید.

 

۱۰ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان