۱- کافه تهرون، خانه‌ای با داستان‌های واقعی

این کافه از درب ورودی تا وقتی پشت میزتان می‌نشینید، یا هنگامی که منتظر آماده شدن سفارش‌تان هستید و قصد می‌کنید در کافه دوری بزنید؛ درحال گفتن داستان‌های جذابی برای شماست. این داستان‌ها را قاب‌های روی دیوار، عکس‌های واقعی از ساکنین قدیمی خانه، گلدان‌ها، دیوارها و وسایل خانه برایتان تعریف می‌کنند. کافه تهرون ویلا، از زیباترین کافه های حوض داری و حیاط دار در تهران است.


کافه تهرون ویلا غذاهای خوشمزه‌ای هم دارد. توصیه می‌کنیم اگر برای یک وعده غذا به آنجا می روید، سراغ بشقاب دلمه را از آنها بگیرید و اگر موجود بود امتحان کنید. علاوه بر آن، آش رشته‌ی این کافه هم خوشمزه است و در حیاط زیبای کافه و کنار حوض حسابی می‌چسبد. اگر به دنبال کافه با فضای باز در تهران هستید و خانه‌های قدیمی حالتان را خوب می‌کند، کافه تهرون خیابان ویلا گزینه‌ی خوبی است.

آدرس کافه تهرون ویلا:  خیابان ویلا کوچه خسرو پلاک ۳۹

۲- کافه گودو یاس، دکور جالب در کنار غذاهای جذاب

کافه گودو یک اسم معروف در میان کافه های تهران است که آخرین شعبه ی آن یکی از جذابترینهای آن است. پای تان را که از در بزرگ کافه به درون می گذارید، دکور جدید و ساختارشکنانه ی کافه شما را به وجد میاورد. این کافه یک حیاط بزرگ دارد که وسط آن حوضی با اشیای جالب قرار گرفته. توی حوض کافه گودوی یاس پر از بسقاب و قاشق و چنگال است. کسی نمی داند چرا، اما دیدن این حوض آدم را خوشحال می کند و می فهمد که کافه گودوی یاس برای متفاوت جلوه کردن از ایده های خوبی استفاده کرده است. در گوشه ی دیگری از کافه گودوی یاس، یک فلوکس قورباغه ای می بینید که تقریبا بدنه ی آن زنگ زده، اما می توان گفت یکی دیگر از المان های دکوری عجیب این کافه است.


اگر باز هم بخواهیم از این کافه با فضای باز در تهران بگوییم، باید به کاشی های زیبایش هم اشاره کنیم.

در کنار همه ی این زیبایی ها، کافه گودوی یاس یک مِنوی جذاب با خوردنی های خوشمزه دارد. از نوشیدنی های سرد و گرم با کیفیت گرفته تا غذاهای ایرانی جذاب مثل کباب تابه ای، خورشت هویج، آش رشته، لوبیا پلو و … در واقع منوی غذاهای این کافه یک منوی روزانه است که قابلیت تغییر دارد و به صورت روزانه ارائه می شود.

از کافه هایی که حوض و فضای باز دارند خوشتان می آید؟ کافه گودو گزینه ی خوبی است.


آدرس کافه گودوی یاس:  خیابان نجات اللهی، نرسیده به سمیه، خیابان محمدی، بن بست گل یاس
 

3.رستوران باغ گیلاس

در بین رستوران های تهران، نام رستوران باغ گیلاس بسیار آشناست. یک رستوران باغ گیلاس در محدوده فشم و یک باغ گیلاس دیگر در منطقه ولنجک تهران قرار دارد. امروز قصد داریم تا رستوران باغ گیلاس ولنجک را به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های تهران با فضای باز به شما معرفی کنیم.  باغ گیلاس دارای فضای باز و فضای سرپوشیده به‌طور هم‌زمان است.

فضای باز در باغی بسیار زیبا قرار دارد و می‌تواند حال‌وهوای شما را کاملاً عوض کند. بخش سرپوشیده رستوران که در سالنی بزرگ با طراحی مدرن واقع شده است نیز فضایی صمیمانه و دنج دارد و برای دورهمی‌های خانوادگی گزینه مناسبی محسوب می‌شود. باغ گیلاس یک کافه رستوران با منویی کاملاً تخصصی و متنوع است و در آن می‌توانید انواع غذاهای سنتی، ایرانی، فرنگی، دریایی، دمنوش، قهوه، کیک و نوشیدنی‌های ترکیبی را سفارش دهید.

تهران، ولنجک، بلوار دانشجو، بالاتر از میدان یاسمن، رستوران باغ گیلاس

 

4.رستوران لبنانی کوبابا

رستوران کوبابا یکی از بهترین و لوکس‌ترین رستوران‌های بین‌المللی تهران است که می‌توانید انواع غذاهای ترکیه‌ای، لبنانی، فرنگی و ایرانی را در آن سفارش دهید. کوبابا دارای سالنی بزرگ و زیبا با طراحی دکوراسیون کاملاً مدرن و اروپایی، به علاوه فضای باز و دل‌پذیری است که پشت رستوران قرار دارد. کافه رستوران کوبابا منویی بسیار متنوع دارد و همین مسئله شما را ترغیب می‌کند تا بارها و بارها به این رستوران بیایید تا طعم غذاهای جدیدی را که در منوی آن می‌بینید، امتحان کنید. فضای باز رستوران بسیار زیبا طراحی شده است و در هوای سرد، از پتو و سیستم گرمایش تابشی برای رفاه حال مشتریان استفاده می‌کند. کیفیت غذاهای رستوران کوبابا بی‌نظیر است و پرسنل رفتاری بسیار مؤدبانه و محترمانه دارند. همه این مزایا باعث شد تا رستوران لبنانی کوبابا را در لیست بهترین رستوران های تهران با فضای باز قرار دهیم.

تهران، جردن، خیابان گلخانه، شماره 257، طبقه اول

 

5.رستوران ایوان برج میلاد


برج میلاد دارای دو رستوران بسیار معروف است. یکی از این رستوران‌ها، رستوران گردان برج میلاد و دیگری رستوران ایوان میلاد نام دارد. رستوران ایوان میلاد دقیقاً همان جایی واقع شده که از دور شبیه به یک سبد است. این رستوران در ارتفاع 276 متری واقع شده است. حال تصور کنید که در چنین ارتفاعی کنار ایوان برج میلاد بنشینید و از تماشای مناظری خیره‌کننده لذت ببرید. رستوران ایوان برج میلاد در سه وعده صبحانه، نهار و شام از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. ما نیز به شما توصیه می‌کنیم اگر عاشق تماشای مناظر پایتخت از ارتفاع هستید، حداقل یک بار در هر وعده به این رستوران مراجعه کنید؛ زیرا صبح، ظهر و شب هر کدام منظره‌ای تازه محسوب می‌شوند و تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد خواهند بود. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار عالی است و منویی کاملاً متنوع دارد.

تهران، برج میلاد، جنب مهمان‌سرا، رستوران ایوان (رستوران سنتی سابق)

6.رستوران ایتالیایی بان کو


درست در یکی از شلوغ‌ترین مناطق شرق تهران یعنی تهرانپارس، رستورانی ایتالیایی با طراحی دکوراسیونی بی‌نظیر به نام رستوران ایتالیایی بان کو وجود دارد. این رستوران در خیابان فرجام واقع شده است. مدیر مجموعه، تراس رستوران خود را تبدیل به بخش فضای باز نموده و در آن میز و صندلی قرار داده است. کیفیت غذاهای رستوران بان کو بسیار عالی است. حتماً باید طعم پیتزا، پنه، پاستا و لازانیای محشر آن را بچشید. رفتار پرسنل این رستوران بسیار مؤدبانه است و کاملاً محترمانه با مشتریان خود برخورد می‌کنند.

تهران، فلکه دوم تهران‌پارس، ابتدای خیابان فرجام، نبش خیابان آهنی آمینه، پلاک ۳۸/۱

 

7.رستوران قصر موج میر داماد


رستوران قصر موج میر داماد یکی از بهترین رستوران های تهران با فضای باز محسوب می‌شود. زمانی که وارد این رستوران می‌شوید، از دیدن فضای باز و آلاچیق‌های زیبای آن قطعاً شگفت‌زده خواهید شد. حتی شاید تا به حال تصور هم نمی‌کردید که در محدوده میرداماد، چنین کافه رستوران سنتی در فضای باز وجود داشته باشد. این کافه رستوران در باغی دل‌باز قرار دارد . دارای دو بخش سرپوشیده و فضای باز است.

در بخش فضای باز، آلاچیق‌هایی زیبا با طراحی خاص تعبیه شده‌اند که سیستم گرمایشی مناسبی نیز دارند. فضای سرپوشیده رستوران هم به سبک کاملاً سنتی طراحی شده است و حس آرامش را به شما منتقل می‌کند. همان طور که اشاره کردیم، قصر موج یک کافه رستوران با منویی متنوع اعم از انواع غذای ایرانی، فرنگی، دریایی، انواع نوشیدنی سرد و گرم، کیک و دسر است. همچنین امکان سرو قلیان در فضای بیرونی برای مشتریان فراهم شده است تا بتوانند همه جوره از این رستوران لذت ببرند.

تهران، بلوار میرداماد، خیابان شمس تبریزی جنوبی، کوی مریم، پلاک ۲

 

8.رستوران ساحلی مدیترانه


در محدوده فشم، صدها رستوران مختلف وجود دارند که اکثر آن‌ها دارای فضای باز بسیار زیبایی هستند؛ اما در این مقاله قصد داریم فقط تعداد انگشت شماری که بیشترین امتیاز را از مشتریان خود کسب کرده‌اند به شما معرفی کنیم. رستوران ساحلی مدیترانه یکی از بهترین رستوران های تهران با فضای باز محسوب می‌شود که در کنار رودخانه فشم قرار دارد. این رستوران فضای باز بسیار زیبایی دارد و آلاچیق‌های آن منظره کوهستانی شگفت‌انگیزی به شما هدیه می‌دهد.

کیفیت غذاهای این رستوران بی‌نظیر است و همان طور که انتظار می‌رود، انواع غذاهای دریایی نیز در این رستوران سرو می‌شوند. نکته جالب توجه درباره رستوران ساحلی مدیترانه، شیشه‌ای‌بودن دیوار آشپزخانه رستوران است. به این ترتیب شما می‌توانید در هر لحظه بر عملکرد آشپزهای مجموعه نظارت داشته باشید و از بابت کیفیت غذاها آسوده خاطر شوید.

تهران، کیلومتر ۳ جاده فشم، رستوران ساحلی مدیترانه فشم