یکی از چالش برانگیزترین مسائل خانه داری قیمت های بالای طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. اما همواره یک راه میانبر وجود دارد که شما با کمترین هزینه ممکن بهترین طراحی ها را انجام بدهید. آیا دوست دارید در زندگی روزمره تان شیوه هایی پیدا کنید که هم به صرفه باشد و هم خلاقانه؟ در این مطلب 12 تا از بهترین ایده های طراحی دکوراسیون داخلی منزل را به شما ارایه می دهیم. منظور از ” بهترین” در این مقاله ایده هایی است که هم در دسترس هستند و هم توسط خودتان قابل اجرا هستند.

 

1.از مراجع رایگان اطرافتان بهره بگیرید

از مراجعی همچون کتاب و مجلات طراحی گرفته تا برنامه های تلویزیونی همه چیز برای ایده دادن به شما قابل دسترستان است. این مراجع را به دقت بررسی کنید تا متوجه سبک موردعلاقه خودتان بشوید. به مغازه های مد و لوازم خانگی سر بزنید و نقاشی و وسایل تزیینی را جمع آوری کنید تا به یک ایده مناسب با سلیقه تان دست پیدا کنید و  سبک شخصی خودتان را تعیین نمایید؛ کلاسیک یا مدرن یا غیره و برنامه ریزی‌تان را شروع کنید.

 

 

2.از درب ورودی آغاز کنید

مهمان ها باید به محض ورود متوجه سبک و سلیقه شخصی شما بشوند. راهرو ورودی را تا حد ممکن زیبا جلوه بدهید و نواقص آن را بپوشانید. از یک قفسه یا سبد تزیینی مخصوص قرار دادن کلیدها و نامه های رسیده استفاده کنید و از یک آینه و کنسول کوچک برای القای حس زیبایی بهره بگیرید. و همینطور وسایلی به کار ببرید که مهمان ها را به ورود به خانه تان جذب می کنند. از قبیل گلدان و سفالهای ارزان قیمت.

 

3. تمام یا قسمتی از دیوارها را با رنگ های جذاب رنگ بزنید

رنگ آمیزی یکی از در دسترس ترین روش های طراحی است. دیوارها را به رنگهای هماهنگ و یا در تضاد با مبل و وسایل در بیاورید. اگر در انتخاب رنگ مشکل پسند هستید، از فروشنده رنگ بخواهید تا با میکس چند رنگ، رنگ مورد علاقه تان را بسازد.

4.با اضافه کردن وسایل تزیینی جزئی، شکل تازه ای به وسایل موجود ببخشید

قالیچه و بالش ها ظاهر و حس تازه ای به وسایل قدیمی تان می بخشند. به جای خرید یک دست مبلمان جدید به این فکر کنید که چه رنگ هایی را تا به حال استفاده نکرده اید و وسایل و روکش های جدید به مبل ها اضافه کنید و رنگ های دیوار و لوازم را با هم ست کنید. از آنجا که این شیوه ارزان قیمت است هروقت که مایل بودید می توانید دوباره آن را تغییر بدهید. اگر یک فضای خالی در اتاق دارید آن را با قالیچه بپوشانید.

5.  به کمک نورپردازی وسایل داخلی را زیباتر جلوه بدهید

با تاباندن نور به سرسرا و بخش های دلگیر اتاق، به آن ها قدری جذابیت ببخشید. با نصب منابع نور و تابش آن می توان یک اثر هنری را به نقطه محوری اتاق بدل نمود.