مواد لازم برای پاستای پنه آلفردو با مرغ


پاستا پنه: ۲۰۰ گرم
فیله مرغ خرد شده: ۲۰۰ الی ۳۰۰ گرم
پنیر پارمزان: ۱۰۰ گرم
شیر: ۳۰۰ میلی‌لیتر
خامه: ۲۰۰ گرم
کره: ۵۰ گرم
قارچ ورقه شده: ۳۰۰ گرم
سیر: ۳ حبه بزرگ
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

طرزتهیه:

1.در یک تابه‌ی بزرگ، قارچ‌های خرد شده را با استفاده از نیمی از کره و یک قاشق روغن تفت دهید تا کمی طلائی شوند. دقت کنید که قارچ را همیشه با حرارت بالا تفت دهید و هم بزنید؛ قارچ آب درون‌بافتی زیادی دارد و حرارت بالا از آب انداختن آن جلوگیری می‌کند.

 

۲.قارچ‌ها را پس از رنگ گرفتن از تابه خارج کنید. فیله‌ی مرغ خرد شده را با مابقی کره به تابه اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید. تفت دادن مرغ با حرارت بالا از آب انداختن مرغ جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد که مرغ آب‌دار و نرم باقی بماند.

۳.مرغ‌ها ار از تابه خارج کنید و سیر له شده یا رنده شده را برای مدت کوتاهی در روغن باقی مانده در تابه تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و کمی تغییر رنگ دهد.

 

۴.در این لحظه خامه را در شیر حل و به سیرهای تفت داده شده اضافه کنید. حرارت شعله را کم و صبر کنید تا ترکیب شیر و خامه شروع به جوشیدن کند.

۵.بعد از این که مخلوط شیر، خامه و سیر چند قل جوشید، به آرامی پنیر پارمزان را به همراه نمک و فلفل سیاه را به ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا به آرامی شروع به جوشیدن کند.

 

۶.وقتی سس شما شروع به جوشیدن کرد، فیله‌های مرغ و قارچ تفت داده شده را به آن اضافه کنید تا سس آلفردو حاضر شود.

۷.در این حین به سراغ پاستاها بروید. در یک قابلمه آب را به همراه کمی نمک و روغن جوش بیاورید و سپس پاستای پنه را به آن اضافه کنید و طبق زمان نوشته شده روی بسته‌بندی (یا حداقل برای ۷ دقیقه) بپزید. دقت کنید که زمان در این مرحله بسیار مهم است. پس از این که پاستاها نرم شدند آن‌ها را از آب خارج و آبکش کنید. می‌توانید کمی آب خنک روی آن‌ها بریزید و آن‌ها را تکان دهید تا آب اضافی از آب‌کش خارج شود.

 

۸.در نهایت پاستاها را به سس آلفردو اضافه کنید و هم بزنید تا سس به خورد پاستاها برود. می‌توانید پنه آلفردو را با کمی جعفری تازه و گوجه فرنگی گیلاسی سرو کنید.