به هزار و یک دلیل لازم هست صبحانه بخوریم همانطور که ناهار واسمون مهم است و می‌خوریم. اگر میلی به صبحانه ندارید و دنبال راه حل آن می‌گردید که اشتهایتان باز شود و مشتاق صبحانه خوردن شوید، راهکارهایی وجود دارد تا شما رو صبح با میل و رغبت سر میز صبحانه بکشد. اولین راه اینکه شب کمتر شام بخورید.

این کار باعث خواهد شد احساس گرسنگی بیشتری کنید و میل بیشتری به صبحانه پیدا کنید. می‌توانید به خوردن صبحانه‌های متفاوت فکر کنید و به صبحانه به عنوان درمان یک بیماری نگاه کنید. از اینکه بگویید اشتها ندارم و میل و رغبتی به خوردن صبحانه ندارم را کنار بگذارید و توجه بیشتری به این وعده غذایی کنید. یک صبحانه سالم و ساده و خوشمزه می‌تواند نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا کند.

 

صبحانه یک وعده غذایی مهم در سلامت بدن انسان است. ما در مجله نیکان چند نمونه صبحانه مفید و خوشمزه را به آموزش می‌گذاریم تا علاوه بر طعم خوب آن با ظاهری وسوسه انگیز شما را به سمت میل به صبحانه بکشیم.

 

1.اوتمیل، صبحانه سالم رژیمی

کسانی که به سلامتی اهمیت زیادی میدن و مطالب تغذیه و سلامتی رو دنبال میکنن بدون شک با اوتیمل یا بلغور جو دو سر آشنا هستن. اوتمیل که در واقع پرک شده جو دو سر هست خواص زیادی داره. برای همین در بیشتر رژیم هایی که این روزها پزشک های تغذیه توصیه میکنن اوتمیل به عنوان یه صبحانه سالم دیده میشه. اوتمیل علاوه بر خواصش، خیلی هم راحت تهیه میشه. کافیه اون رو همراه با شیر، کمی نمک، شکر و دارچین داخل شیر جوش بریزید و بگذارید جوش بیاد و 2-3 دقیقه حرارت ببینه. البته طرز تهیه اوتمیل و نکاتش رو قبلاً به طور کامل برای شما عزیزان شرح دادیم.

 

2.کسادیا، صبحانه سالم مکزیکی

خب حالا اگه از نون پنیر سبزی و صبحانه های سالم ایرانی خسته شدید و دلتون تنوع میخواد میتونید کسادیا رو امتحان کنید. اول از همه یه نیمروی همزده تهیه کنید. کمی پنیر رنده شده و جعفری خرد شده هم (جهت قرتی بازی) بهش اضافه کنید! یک عدد نان گرد کوچک رو کف تابه پهن کنید. نیمروی پنیری رو یه طرفش بریزید. وقتی زیر نان سرخ شد اون رو روی نیمرو تا بزنید. صبحانه سالم مکزیمی آماده سروه.

 

3.لقمه قارچ و پنیر، صبحانه سالم بی دردسر

غذایی با قارچ درست کردید و قارچ اضافه اومده؟ این یه فرصت عالیه برای تهیه صبحانه ای خاص و خوشمزه. قارچ رو تفت بدید و بعد همراه با مقداری پنیر لقمه بگیرید. این لقمه رو میتونید توی یخچال بگذارید و موقع صبحانه فقط چند ثانیه توی ماکروفر یا تابه گرم کنید. برای فیبر بیشتر از سبزیجاتی مثل کلم و هویج هم میتونید توی لقمه قارچ استفاده کنید.

 

4.کاسرول کلم بروکلی: شب بپز، صبح بخور

با استفاده از کلم بروکلی صبحانه سالم شما تضمین میشه. کلم بروکلی علاوه بر ویتامین های زیادی که داره، حاوی کالری کم و فیبر زیادی هست. به همین علت هم اگه قصد کم کردن یا ثابت نگه داشتن وزنتون رو دارید به شما کمک زیادی میکنه. کسرول کلم بروکلی تخم مرغ هم داره که پروتئین مورد نیاز بدن رو در طول روز تأمین میکنه. این غذا رو میتونید از قبل آماده کنید. موقع صبحانه هم فقط چند دقیقه داخل فر یا مایکروفر گرمش کنید.

 

5.املت خرما، صبحانه سالم غیر منتظره

خرما و تخم مرغ؟ ممکنه فکر کنید این ترکیب زیادی عجیب غریبه. اما اون قدر ها هم عجیب نیست. خیلی هم خوشمزه است. میگید نه؟ به نظر من باید حتماً امتحانش کنید. منوی صبحانه ایرانی واقعاً متنوع و جذابه. این صبحانه سالم از قدیم در خیلی از مناطق ایران رواج داشته. بی دلیل هم نیست. پس شما هم از دستش ندید. راستی توی این املت میتونید از پنیر فتا هم استفاده کنید.