سنگ‌ ماه تولد متولدین هرکدام از ماه‌های سال تاثیرات مثبتی بر روی متولدین خود می‌گذارد، به نوعی می‌توان گفت هر سنگ با متولدین ماه خاصی ارتباط بیشتر و عمیق‌تری برقرار می‌کند و ارتعاشات این نوع سنگ خاص اثر گذاری بهتری روی متولدین ماه خود دارد. در این ارتباط می‌توانید به راحتی انرژی‌های مثبت سنگ را جذب و همچنین به درمان بیماری‌ها و متعادل کردن قوای روحی و پاکسازی حوزه‌های انرژی بدن (چاکرا) خود بپردازید.

 

چه سنگی مناسب ماه تولد من است؟


نحوه مشخص شدن سنگ‌های ماه تولد افراد بر اساس طالع بینی نجومی‌و ستاره شناسی در فرهنگ‌ها و تمدن‌های کهن شکل گرفته است که در نتیجه آن امروز متولدین هر ماه سنگ‌های مخصوص ماه تولد خود را دارند که بطور جهانی و یکسان اعلام شده است. البته این به این معنی نیست که متولدین هر ماه حتما باید از سنگ‌های ماه تولد خود استفاده کنند، بلکه سنگ‌های مربوط به هر ماه ارتباط بهتری با متولدین ماه خود برقرار می‌کنند و تبادل انرژی بین سنگ و صاحب آن بهتر برقرار می‌شود. همه افراد می‌توانند بنا بر سلیقه خود از هر سنگی استفاده کنند و از خواص و فواید آن بهرمند گردند و شما محدود به استفاده از یک نوع سنگ بخصوص نیستید.

ارتباط سنگ با بدن انسانها موضوعی است که در بین عموم مردم در بین شک و تردید قرار دارد، عده ای بر این باورند که سنگ‌ها ارتباطی با بدن انسان ندارند و موضوع سنگ ماه تولد را به طور کامل رد می‌کنند، اما اگر نظر کارشناسان و محققان سنگ و همچنین راهبان و عارفان تمدن‌های کهن را بدانید حتما نظر شما عوض خواهد شد. کارشناسان و محققان سنگ موسسه سنگ شناسی GIA یا موسسه گوهرشناسی آمریکا (Gemological Institute of America) مهمترین و معتبرترین سازمان بین المللی شناخته شده در زمینه الماس، سنگ‌های قیمتی و مروارید، ارتباط مستقیم سنگ با بدن و حالات ماورایی و درمانی سنگ را تایید کرده‌اند و برای متولدین هرکدام از ماه‌های سال بهترین سنگ که تاثیرات مثبت و شگرفی در حالات روحی و روانی فرد می‌گذارد را انتخاب کردند.

 

جدول سنگ ماه تولد


در جواهر لوکس جدول سنگ ماه تولد برای متولدین هر ماه را برای شما عزیزان آماده کردیم که در زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید. در شکل زیر صور فلکی هر ماه به همراه سنگ‌هایی که بر متولدین آن ماه تاثیر بیشتری خواهند داشت برای شما عزیزان لیست شده‌اند.

جدول صورفلکی اختر شناسی یا همان زودیاک(Zodiac) به عصر بابلیان باستان (Chaldean) بر می‌گردد. در حدود قرن ۵ قبل از میلاد، اختر شناسان بابلی هر سال را به ۱۲ ماه ۳۰ روزه تقسیم کردند و برای هر کدام از روی ستاره‌های آسمان یک نشان گذاشتند.

 

سنگ ماه تولد متولدین فروردین

 نخستین ماه سال خورشیدی و نخستین ماه فصل بهار
برج فلکی مطابق آن برج حَمَل
سمبل: قوچ یا گوسفند (Aries)

 

لیست سنگ‌های ماه تولد فروردین


کریستال کوارتز (Crystal Quartz)، کوارتز دودی (Smoky Quartz)، گارنت (Garnet)، جاسپر (Jasper)، حدید (Hematite)، آکوامارین (Aquamarine)، الماس (Diamond)، سنگ خون یا حجر الدم (Heliotrope/BloodStone)، اوناکیت (Unakite)، لابرادوریت (Labradorite)

 

سنگ ماه تولد متولدین اردیبهشت


 دومین ماه سال خورشیدی و دومین ماه فصل بهار
برج فلکی مطابق آن برج ثور
سمبل: گاو نر (Taurus)

سنگ های ماه تولد اردبیهشت:


عقیق خزه ای، عقیق قرمز، مالاکیت، زمرد، دلربا، جاسپر، یشم، رز کوارتز، یاقوت کبود، اوناکیت، رودونیت، جاسپر دریایی یا فیروزه آفریقایی (Sea sediment Jasper)، مرجان قرمز (Red Coral)

 

سنگ ماه تولد متولدین خرداد


 سومین ماه سال خورشیدی و سومین و آخرین ماه فصل بهار
برج فلکی مطابق آن برج جوزا (دوپیکر)
سمبل: دو پیکره (Gemini)

سنگ های ماه تولد خرداد:


عقیق خزه ای، عقیق سیاه، زبرجد، کریستال کوارتز، کوارتز دودی، آکوامارین، مون استون، مروارید، اوناکیت، هولیت (Howlite)، سرپانتین (Serpentine)، جاسپر چوبی (Wood Jasper)

 

سنگ ماه تولد متولدین تیر


 چهارمین ماه سال خورشیدی و نخستین ماه تابستان
برج فلکی مطابق آن برج سرطان
سمبل: خرچنگ (Cancer)

سنگ های ماه تولد تیر:


عقیق قرمز، حدید، یاقوت، یشم، جاسپر، زمرد، کریستال کوارتز، مروارید، کهربا، آونتورین، مون استون، گارنت، جاسپر دریایی یا فیروزه آفریقایی (Sea sediment Jasper)، هولیت (Howlite)