۱۷ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

طرزتهیه بیف استروگانوف

بیف استروگانوف


بیف استروگانوف یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که اصالت ان متعلق به کشور روسیه می باشد. بیف استروگانوف در کنار غذاهایی مثل سالاد الویه ، سالاد روسی و چیکن استروگانف از معروف ترین غذاهای روسی هستند که در کشورمان ایران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.
با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر بیف استروگانوف تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری بیف استروگانوف تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

 

مواد لازم بیف استروگانوف


پیاز ۲ عدد
شیر ½ لیوان
قارچ ۱۰۰ گرم
خامه ۲۰۰ گرم
گوشت ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۳ عدد
آرد ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

 


دستور پخت



ابتدا گوشت را به شکل مستطیل برش می دهیم و دقت کنید برش ها تقریبا نازک باشند،سپس پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا روغن به مرور زمان داغ شود
سپس پیازهر را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند و تکه گوشت ها را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن ها تغییر کند،آنگاه ۲ لیوان آن داخل تابه می ریزیم و حرارت را ملایم می کنیم و صبر می کنیم تا خوب بپزد و آب گوشت کاملا تبخیر شود.
تا پخت گوشت زمان داریم تا قارچ ها را آماده کنیم.با پارچه ای حوله ای که نمدارش می کنیم ذرات سیاه روی قارچ ها را تمیز می کنیم و در زمان کوتاهی سریع آبکش می کنیم و روی تخته به صورت ورقه ورقه خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

 

زمانی که آب تابه کاملا تبخیر شد قارچ ها را داخل تابه می ریزیم و مواد را مخلوط می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و سپس آب قارچ ها تبخیر شود. شیر را داخل کاسه ای می ریزیم و آرد ،نمک و فلفل را با آن مخلوط می کنیم


و هم می زنیم تا یکدست شوند و بعد به مواد داخل تابه می افزاییم و تفت می دهیم تا شیر حباب بزند و آن وقت تابه را از روی حرارت بر می داریم. خامه را به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا به خورد مواد برود.بیف استروگانوف ما آماده است.


در تابه ای کوچک و گود روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود سپس تا داغ شدن روغن سیب زمینی ها را پوست می گیریم و می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم و داخل روغن سرخ می کنیم و بیف استروگانوف را در ظرف مورد نظر می ریزیم و سیب زمینی های سرخ شده را کنار آن قرار می دهیم.نوش جان

 

۲۹ دی ۰۰ ، ۱۲:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان

طرزتهیه ته چین مرغ زعفرونی

ته چین مرغ یکی از انواع غذاهای محبوب ایرانی است که به عنوان یک غذای مجلسی برای مجالس مهم نیز شناخته می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه و مخصوص در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای ۴ نفر


برنج ایرانی    ۳ پیمانه
سینه مرغ    ۱ عدد کامل
ماست چکیده    ۱ پیمانه
پیاز    ۱ عدد متوسط
زرده تخم مرغ    ۲ عدد
گلاب    ۱ قاشق غذاخوری
کره    ۵۰ گرم
زرشک    ۱۰۰ گرم
پودر قند    ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده    ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی
دارچین و خلال پسته    به اندازه کافی
زردچوبه و روغن    به اندازه کافی

 

طرز تهیه ته چین مرغ


مرحله اول
برای تهیه ته چین مرغ مجلسی ابتدا گوشت مرغ را به همراه دو لیوان آب، مقداری زردچوبه، دارچین و یک عدد پیاز داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسطقرار می دهیم تا کوشت مرغ آبپز شود.

مرحله دوم
برای اینکه طعم مرغ بهتر شود، بهتر است اجازه دهیم تمام آب موجود در قابلمه کشیده شود، این کار باعث می شود طعم تمام ادویه ها جذب گوشت مرغ شود. پس از اینکه مرغ را از روی حرارت برداشتیم و کمی سرد شد آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم.


مرحله سوم
پس از اینکه مرغ را ریش ریش کردیم آنرا به همراه کمی روغن مایع داخل یک تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم، سپس مقداری زردچوبه، دارچین و فلفل سیاه به مرغ اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا مرغ با  ادویه ها یکدست شود، سپس مرغ را کنار می گذاریم.

مرحله چهارم
در این مرحله زرشک ها را که از ۲۰ دقیقه قبل خیسانده ایم، آبکشی می کنیم، سپس به همراه پودر قند و مقداری کره یا روغن مایع در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا رنگ زرشک های درخشان شودف سپس زرشک را کنار می گذاریم.

مرحله پنجم
حالا برنج را نسبت به نوع آن بین ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک و آب ولرم می خیسانیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و انرا تا نیمه آب پر می کنیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید.

 

مرحله ششم
پس از اینکه آب جوش آمد، ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه برنج خیسانده شده را به آب جوش اضافه می کنیم و اجزاه می دهیم به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه پخت اولیه برنج انجام شود.

مرحله هفتم
زمانی که دانه های برنج کاملا نرم شدند ولی مغزشان سفت بود و زیر دندان گیر داشت باید برنج را آبکشی کنیم. پس از اینکه برنج را آبکش کردیم انرا کنار می گذاریم. در ادامه زرده های تخم مرغ را داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.


مرحله هشتم
در این مرحله زرده های تخم مرغ را مخلوط می کنیم تا از حالت لختگی خارج شوند، سپس ماست چکیده را به همراه گلاب و زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند.


مرحله نهم
در این مرحله برنج آبکش شده را به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه قابلمه ای که برای پخت ته چین در نظر گرفته ایم را با کمی روغن چرب می کنیم.

 

مرحله دهم
در این مرحله نصف مخلوط رنج را کف قابلمه می ریزیم و با پست قاشق به خوبی فشرده می کنیم، سپس مرغ تفت داده شده را به همراه زرشک روی برنج می ریزیم. در ادامه باقیماند مخلوط برنج را به قابلمه اضافه می کنیم.


مرحله یازدهم
حالا مجددا برنج را با پشت قاشق فشرده می کنیم تا ته چین پس از پخت از هم با نشود. در ادامه کره را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و به صورت پخش روی برنج قرار می دهیم. حالا قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.


مرحله دوازدهم
برای دم کشیدن ته چین حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز است. در پایان پس از اینکه پخت ته چین به پایان رسید، آنرا به آرامی روی یک ظرف مناسب بر می گردانیم، سپس با خلال پسته و زرشک تزیین می کنیم.

 

۲۸ دی ۰۰ ، ۱۱:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان

طرزتهیه سوپ جو قرمز

سوپ جو قرمز


سوپ جو قرمز از محبوب ترین سوپ های رستورانی است و تقریبا در تمام رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. جالب است بدانید بر خلاف تصور عموم که سوپ جو را پیش غذا می دانند این سوپ به خاطر وجود ویتامین ها و مواد معدنی که در آن وجود دارد یک غذای کامل است.
این سوپ پر فایده و خوش طعم را می توانید در ایام سرد سال برای خانواده عنوان یک غذای کامل تهیه کنید. به شما اطمینان می دهیم با چند بار پختن سوپ جو قرمز در منزل می توانید با سوپ های خوش رنگ و لعاب موجود در رستوران ها رقابت کنید.
پخت سوپ جو بسیار آسان است و حتی کسانی هم که سر رشته ای در آشپزی ندارند به راحتی می توانند این سوپ خوشمزه را به بهترین نحو ممکن درست کنند. جو خواص بسیار زیادی دارد که با پخت این سوپ می توانید از این خواص بهره مند شوید.
با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ جو قرمز تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سوپ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

 


مواد لازم


پیاز متوسط ۲ عدد
هویج کوچک یا متوسط ۲ عدد
روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
سینه مرغ نصف یک سینه کامل
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
جو پوست کنده ۱ پیمانه ( لیوان متوسط )
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری سَر پُر
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی


دستور پخت

ابتدا جو پوست کنده را در مقداری آب بخیسانید و به مدت حداقل ۶ ساعت کنار بگذارید تا به خوبی خیس بخورد. بهتر است جو را از شب قبل بخیسانید. پس از گذشت این مدت جو پوست کنده را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید.

 

حرارت زیر جو باید متعادل باشد. توجه داشته باشید که هر چند دقیقه یک بار باید جو را هم بزنید تا ته نگیرید و به ته قابلمه نچسبد. جو باید تا زمانی که لعاب بیندازد روی حرارت بماند. زمانی که جو به خوبی لعاب انداخت آنرا از روی حرارت کنار بگذارید.
در مرحله بعد یکی از پیازها را پوست بگیرید و به صورت ریز خرد کنید. قابلمه ای که برای تهیه سوپ در نظر گرفته اید روی حرارت بگذارید و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید. در صورتی که روغن بیش از اندازه داخل قابلمه بریزید سوپ شما چرب خواهد شد.
در ادامه پیاز خرد شده را داخل قابلمه بریزید و تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس هویج ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید ( می توانید هویج ها را با رنده درشت رنده کنید ) و به پیاز تفت داده شده اضافه کنید و چند دقیقه با پیاز تفت دهید.

پس از اینکه هویج و پیاز را کمی تفت دادید مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا ادویه ها به خورد پیاز و هویج برود. سینه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب ، ۱ پیاز و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه کوچک بریزید
و روی حرارت قرار دهید تا نیمپز شود. ( البته باید آبپز کردن سینه مرغ را اوایل شروع آشپزی انجام دهید تا در اواسط پخت سوپ معطل نشوید ) پس از اینکه سینه مرغ نیمپز شد آنرا به صورت ریش ریش ریز خرد کنید و به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید.
سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه پیاز و هویج کمی تفت دهید تا سینه مرغ کمی سرخ شود. در مرحله بعد جو را به همراه ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریع تر به جوش بیاید.

 

پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت سوپ رب گوجه فرنگی را با کمی روغن در یک تابه کوچک تفت می دهیم تا طعم خامی رب گرفته شود.
پس از سرخ شدن رب آنرا با نصف لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس به سوپ اضافه می کنیم. در ۱۵ دقیقه پایانی نمک سوپ را اندازه می کنیم و به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در همین مرحله جعفری خرد شده را هم اضافه می کنیم
و دیگر درب قابلمه را نمی گذاریم تا رنگ جعفری سبز و با طراوت بماند. می توانید کمی از جعفری را برای تزیین روی سوپ نگه دارید. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا در ظرف سوپخوری می ریزیم و به همراه آبلیمو یا لیمو ترش تازه سرو می کنیم.

 

 

 

۲۷ دی ۰۰ ، ۱۰:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان

طرزتهیه دسر عربی خوشمزه

دسر عربی از جمله پیش غذاهای بسیار خوشمزه و راحت است که شما می توانید با هزینه و وقت کم این دسر خوشمزه را برای مهمونی یا تولدها تهیه کنید. این دسر شباهت زیادی به پاناکوتا می باشد ولی تفاوت آن با دسر عربی در این است که در این دسر بیسکویت اضافه شده. شما می توانید برای تهیه این دسر از انواع قالب های پلاستیکی یا سیلیکونی تهیه کنید و حتما از قبل خوب با روغن جدا کننده یا اسپری روغن آن ها را آغشته کنید تا دسر شما به راحتی از قالب جدا شود. برای تزئین این دسر از خامه فرم گرفته یا شکلات آب شده می توانید استفاده کنید. 

مواد لازم برای تهیه دسر عربی


پودر نسکافه ۱ ق غذا خوری
شیر ۲ لیوان
کرم کارامل ۱ بسته
شکر ۲ تا ۴ ق غذا خوری
پودر ژلاتین ۱.۵ ق غذا خوری سر پر
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
آب سرد ۱/۴ لیوان
بیسکویت پتی پور ۱۵ عدد

مرحله اول : آماده سازی


ابتدا قالب مورد نظر را خوب چرب کنید و داخل یخچال قرار دهید. پودر ژلاتین را روی آب سرد بپاشید تا حالت اسفنجی پیدا کند.بیسکویت را با کمک گوشت کوب له کنید.


مرحله دوم : مخلوط کردن شیر و نسکافه


شیر را در ظرفی ریخته با پودر کرم کارامل و شکر و نشکافه خوب مخلوط کنید. ژلاتین اسنفجی شده را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید ( بن ماری ) تا تمام ذرات ژلاتین حل شود سپس کنار می گذاریم تا کمی از داغی بیفتد.


مرحله سوم : بن ماری کردن شیر و شکر


مخلوط شیر و شکر با نسکافه را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و بن ماری کنید باید تمام دانه های شکر و نسکافه حل شود وقتی به این مرحله رسید از روی حرارت بر میداریم و بیسکویت له شده را به شیر اضافه کرده و هم می زنیم.

 

مرحله چهارم : میکس کردن


مخلوط شیر را در غذاساز ریخته و ژلاتین و خامه صبحانه را اضافه کرده و چند پالس بزنید نا مواد کاملا باهم صاف یکدست شوند.

 


مرحله آخر


مواد دسر را در قالب از قبل چرب شده بریزید و بمدت ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب بسته شود سپس ازیخچال خارج کنید و با چاقو نوک تیز دور تا دور قالب را جدا کنید سپس در ظرف مورد نظر برگردانید و به دلخواه روی دسر عربی را با شکلات بن ماری شده تزئین کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه دسر عربی


1.میزان اضافه کردن شکر به ذائقه شما بستگی دارد اگر دوست داشتید کم شیرین باشد ۲ ق غذا خوری کافی است.
2.می توانید از انواع طعم دهنده ها ماننده قهوه ، پودر کاکائو و … استفاده کنید.
3.از ورقه های ژلاتین به جای پودر ژلاتین نیز می توانید استفاده کنید.
4.اگر غذاساز در دسترس ندارید از مخلوط کن نیز می توانید استفاده کنید.
5.زمانی که بیسکویت را به شیر اضافه کردید حتما شیر ولرم باشد تا بیسکویت داخل شیر حل شود.

۲۶ دی ۰۰ ، ۰۹:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان

معرفی 5 نوع صبحانه خوشمزه و مقوی

به هزار و یک دلیل لازم هست صبحانه بخوریم همانطور که ناهار واسمون مهم است و می‌خوریم. اگر میلی به صبحانه ندارید و دنبال راه حل آن می‌گردید که اشتهایتان باز شود و مشتاق صبحانه خوردن شوید، راهکارهایی وجود دارد تا شما رو صبح با میل و رغبت سر میز صبحانه بکشد. اولین راه اینکه شب کمتر شام بخورید.

این کار باعث خواهد شد احساس گرسنگی بیشتری کنید و میل بیشتری به صبحانه پیدا کنید. می‌توانید به خوردن صبحانه‌های متفاوت فکر کنید و به صبحانه به عنوان درمان یک بیماری نگاه کنید. از اینکه بگویید اشتها ندارم و میل و رغبتی به خوردن صبحانه ندارم را کنار بگذارید و توجه بیشتری به این وعده غذایی کنید. یک صبحانه سالم و ساده و خوشمزه می‌تواند نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا کند.

 

صبحانه یک وعده غذایی مهم در سلامت بدن انسان است. ما در مجله نیکان چند نمونه صبحانه مفید و خوشمزه را به آموزش می‌گذاریم تا علاوه بر طعم خوب آن با ظاهری وسوسه انگیز شما را به سمت میل به صبحانه بکشیم.

 

1.اوتمیل، صبحانه سالم رژیمی

کسانی که به سلامتی اهمیت زیادی میدن و مطالب تغذیه و سلامتی رو دنبال میکنن بدون شک با اوتیمل یا بلغور جو دو سر آشنا هستن. اوتمیل که در واقع پرک شده جو دو سر هست خواص زیادی داره. برای همین در بیشتر رژیم هایی که این روزها پزشک های تغذیه توصیه میکنن اوتمیل به عنوان یه صبحانه سالم دیده میشه. اوتمیل علاوه بر خواصش، خیلی هم راحت تهیه میشه. کافیه اون رو همراه با شیر، کمی نمک، شکر و دارچین داخل شیر جوش بریزید و بگذارید جوش بیاد و 2-3 دقیقه حرارت ببینه. البته طرز تهیه اوتمیل و نکاتش رو قبلاً به طور کامل برای شما عزیزان شرح دادیم.

 

2.کسادیا، صبحانه سالم مکزیکی

خب حالا اگه از نون پنیر سبزی و صبحانه های سالم ایرانی خسته شدید و دلتون تنوع میخواد میتونید کسادیا رو امتحان کنید. اول از همه یه نیمروی همزده تهیه کنید. کمی پنیر رنده شده و جعفری خرد شده هم (جهت قرتی بازی) بهش اضافه کنید! یک عدد نان گرد کوچک رو کف تابه پهن کنید. نیمروی پنیری رو یه طرفش بریزید. وقتی زیر نان سرخ شد اون رو روی نیمرو تا بزنید. صبحانه سالم مکزیمی آماده سروه.

 

3.لقمه قارچ و پنیر، صبحانه سالم بی دردسر

غذایی با قارچ درست کردید و قارچ اضافه اومده؟ این یه فرصت عالیه برای تهیه صبحانه ای خاص و خوشمزه. قارچ رو تفت بدید و بعد همراه با مقداری پنیر لقمه بگیرید. این لقمه رو میتونید توی یخچال بگذارید و موقع صبحانه فقط چند ثانیه توی ماکروفر یا تابه گرم کنید. برای فیبر بیشتر از سبزیجاتی مثل کلم و هویج هم میتونید توی لقمه قارچ استفاده کنید.

 

4.کاسرول کلم بروکلی: شب بپز، صبح بخور

با استفاده از کلم بروکلی صبحانه سالم شما تضمین میشه. کلم بروکلی علاوه بر ویتامین های زیادی که داره، حاوی کالری کم و فیبر زیادی هست. به همین علت هم اگه قصد کم کردن یا ثابت نگه داشتن وزنتون رو دارید به شما کمک زیادی میکنه. کسرول کلم بروکلی تخم مرغ هم داره که پروتئین مورد نیاز بدن رو در طول روز تأمین میکنه. این غذا رو میتونید از قبل آماده کنید. موقع صبحانه هم فقط چند دقیقه داخل فر یا مایکروفر گرمش کنید.

 

5.املت خرما، صبحانه سالم غیر منتظره

خرما و تخم مرغ؟ ممکنه فکر کنید این ترکیب زیادی عجیب غریبه. اما اون قدر ها هم عجیب نیست. خیلی هم خوشمزه است. میگید نه؟ به نظر من باید حتماً امتحانش کنید. منوی صبحانه ایرانی واقعاً متنوع و جذابه. این صبحانه سالم از قدیم در خیلی از مناطق ایران رواج داشته. بی دلیل هم نیست. پس شما هم از دستش ندید. راستی توی این املت میتونید از پنیر فتا هم استفاده کنید.

۲۵ دی ۰۰ ، ۰۹:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان

انواع کلم و خواص آنها

کلم ها با خاصیت فراوان و در شکل  و رنگهای مختلف و با خواص بسیار زیاد در طبیعت وجود دارد ، در اینجا با خواص انواع کلم آشنا خواهیم شد.

 

کلم پیچ

کلم‌پیچ ازجمله سبزیجات محبوب در سراسر دنیاست که غنی از موادمغذی بوده، طعمی عالی دارد و سرشار از فواید مختلف برای سلامتی است.

مصرف انواع و اقسام سبزیجات تاثیرات شگرفی بر وضعیت سلامتی شما خواهد گذاشت اما انتخاب کلم‌پیچ به صورت منظم کلسترول شما را پایین آورده و درمقابل سرطان از شما محافظت می‌کند.

کلم‌پیچ یکی از سالم‌ترین سبزیجات روی کره زمین است. کلم‌پیچ انواع مختلفی دارد و متعلق به خانواده برانیکا است که سبزیجات دیگری مثل کلم، بروکلی و کلم بروکسل را هم در بر دارد.

اما چه چیز کلم‌پیچ را به گیاهی خاص تبدیل می‌کند؟ در زیر به فواید بسیار زیاد این گیاه اشاره می‌کنیم.

یک لیوان کلم‌پیچ خردشده ۳۳ کالری دارد که ۹٪ از نیاز روزانه کلسیم، ۲۰۶٪ از نیاز روزانه ویتامین A و ۱۳۴٪ از نیاز روزانه ویتامین C، حدود ۶۸۴٪ از نیاز روزانه به ویتامین K را فراهم می‌کند. همچنین منبع بسیار خوبی از موادمعدنی مثل مس، پتاسیم، آهن، منگنز و فسفر است.
 

 

کلم بروکسل

 

کلم بروکسل به علت داشتن مواد گوگردى براى رفع خارش و شوره ى سر داروى بسیار خوبى است. براى این منظور پوست سر را با جوشانده ى غلیظ برگ هاى این کلم ماساژ دهید.ماسک برگ کلم دکمه اى رنده شده و یا عصاره ى برگ آن پوست صورت را روشن و لکه هاى قهوه اى را برطرف مى کند. براى این منظور هر روز عصاره ى برگ کلم را بر پوست خود بمالید.

 به کلم بروکسل در زبان فارسی کلم تکمه ای هم می گویند. ظاهر این کلم شبیه به کلم پیچ است با این تفاوت که اندازه آن خیلی نسبت به آن کوچک تر می باشد.- مقوى قلب بوده براى مواردى چون رماتیسم و نقرس مفید است. مزاج را لینت مى بخشد و زمانى که در آب پخته شود تإثیر آن در لینت بخش مزاج بیشتر مى شود. قوه بینایى را افزایش داده, سردرد را تسکین مى دهد. تا حدودى خوابآور است. اگر به صورت تازه مصرف گردد مخصوصا زمانى که با سرکه به شکل سالاد درآید موجب رفع ورم طحال مى گردد. در صورتى که با آن سوپ یا آش درست کنید سینه را نرم نموده سرفه را برطرف مى سازد.در کلم بروکسل مقدار زیادى ویتامین C وجود دارد به همین دلیل بدن را در مقابل ویتامینها مقاوم مى نماید .

 

 

کلم بروکلی

 

کلم بروکلی معمولا به رنگ سبز و گاها ارغوانی رنگ یافت می شود. این سبزی به خانواده شب بویان یا کلمیان تعلق دارد. سر های کلم بروکلی که مورد استفاده قرار می گیرند شبیه به درخت هستند. کلم بروکلی به شکل پخته یا خام مصرف می شود، می توانید آن را بخارپز کنید، کمی تفت دهید و در سالاد های سبز از آن استفاده کنید با این کار خواص بی نظیر آن حفظ خواهند شد. این کلم از خوراکی هایی است که از ویتامین ث، ویتامین کا، فیبر، فولات، پتاسیم، سلنیم، ویتامین آ، منگنز، تریپوفان و فسفر سرشار است.

هر چه بیشتر کلم بروکلی (و حتی کلم فندقی) خورده شود، خطر سرطان روده بزرگ و راست‌روده (انتهای روده بزرگ) در مردان کمتر می شود. کلم بروکلی با کاهش شیوع سرطان‌های حلق، دهان، معده، پروستات معده و مثانه مرتبط است. بروکلی سرشاراز فیبر و موادمغذی است به دلیل کم کالری بودن این ماده غذایی برای لاغری مفیداست واحساس سیری طولانی مدت میدهد بروکلی دارای ماده‌ای بنام سولفورافان است که تعداد، اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهد. دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتنوئید، ویتامین ث، فیبر و بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین آ) است و یک آنتی‌اکسیدان قوی به‌شمار می‌آید. کلسیم موجود در بروکلی، به همان میزان کلسیم موجود در شیر است، در نتیجه مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان یا کمبود کلسیم هستند، بسیار مفید است
کلم چینی که به صورت سالاد و یا پخته مورد مصرف قرار می گیرد به علت داشتن اسیدهای آمینه ضروری و مقداری پروتئین و کربوهیدرات و ویتامین ث یکی از مهمترین گیاهان این خانواده است.
هر صد گرم از بخش خوراکی این گیاه حاوی 95.4 گرم آب، 1.2 گرم پروتئین، 0.3 گرم چربی، 1.3 گرم کربوهیدرات، 1.7 گرم مواد سلولزی، 0.4 میلیگرم ویتامین ب6، 0.04 میلیگرم ویتامین ب2، 0.03 میلیگرم ویتامین ب1، 35 میلیگرم ویتامین ث، 0.08 میلیگرم ویتامین آ، 200 میلیگرم پتاسیم، 11 میلیگرم منیزیم، 0.6 میلیگرم آهن، 30 میلیگرم فسفر و 40 میلیگرم کلسیم می باشد.

 


کلم چینی

کلم چینی که به صورت سالاد و یا پخته مورد مصرف قرار می گیرد به علت داشتن اسیدهای آمینه ضروری و مقداری پروتئین و کربوهیدرات و ویتامین ث یکی از مهمترین گیاهان این خانواده است.
هر صد گرم از بخش خوراکی این گیاه حاوی 95.4 گرم آب، 1.2 گرم پروتئین، 0.3 گرم چربی، 1.3 گرم کربوهیدرات، 1.7 گرم مواد سلولزی، 0.4 میلیگرم ویتامین ب6، 0.04 میلیگرم ویتامین ب2، 0.03 میلیگرم ویتامین ب1، 35 میلیگرم ویتامین ث، 0.08 میلیگرم ویتامین آ، 200 میلیگرم پتاسیم، 11 میلیگرم منیزیم، 0.6 میلیگرم آهن، 30 میلیگرم فسفر و 40 میلیگرم کلسیم می باشد.

 

گل کلم

 

 گل کلم منبع غنی از ویتامین C، فولات، ویتامین B، ویتامین K، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، سدیم، آهن، پروتیئن و اسید های چرب امگا 3 است. این گیاه مغذی از ترکیبات گیاهی منحصر به فردی برخوردار است که می توانند سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان شوند. این گیاه در تهیه غذاهای مختلف به کار می رود و می تواند در کاهش وزن نیز موثر باشد. گل کلم حاوی فیبر بالاست، به همین دلیل به سلامت عمومی بدن کمک می نماید.

 

 


کلم قرمز

در دنیای میوه‌ها و سبزی‌ها، رنگ قرمز یعنی سلامت. به این دلیل که نشان‌دهنده‌ی وجود آنتی‌اکسیدان‌های مهم در خوراکی مورد نظر است. می‌دانیم که آنتی‌اکسیدان‌ها از بین برنده رادیکال‌های آزاد، عامل اصلی ابتلا به انواع سرطان‌ها هستند.فواید کلم قرمز عبارتند از: پیشگیری از پیری زودرس، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، بهبود سلامت پوست و چشم ها، در کاهش وزن کمک میکند، افزایش سیستم ایمنی بدن، کمک می کند تا استخوان ها قوی ترشود، سموم بدن،  پیشگیری ازبیماری قند  ، افزایش سلامت قلب، پیشگیری ازشروع آلزایمر، و زخم را درمان می کند

 

کلم قمری

برخی از کارشناسان فواید این کلم را با بروکلی مقایسه می‌کنند.

بیشتر تحقیقات انجام شده حاکی از این است که قمری دارای طیف وسیعی از مواد باارزش مانند مس، پتاسیم، منگنز، آهن و کلسیم، و همچنین ویتامین‌ها، مانند ویتامین C، ویتامین B، ویتامین A و ویتامین K است.

علاوه بر این، کلم قمری همچنین دارای فیبرهای رژیمی و ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فیات شیمیایی و کاروتن‌های مختلف است. همین موضوع باعث می‌شود تا استفاده از این گونه کلم را در رژیم غذایی خود قرار داده یا این که مصرف آن را افزایش دهیم.

 

 

۲۲ دی ۰۰ ، ۱۲:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان

پنیک زدن به چه معناست؟

پنیک چیست؟


پنیک یکی از انواع اختلالات اضطرابی است که در تمام سنین دیده می شود اما شایعترین سن بین 20 تا 30 سالگی است

پنیک به صورت حملات اضطراب ظاهر می شود که معمولا با نشانه های زیر شناخته می شود

معمولا طول مدت حمله حدود 30 دقیقه است

در هر یک از حملات احساس شدید اضطراب، ترس و نگرانی بروز میکند و در مدت چند دقیقه به اوج خود میرسد.

 

همراه با اضطراب علایم زیر دیده می شوند:


تعریق، گر گرفتگی

طپش قلب

لرزش بدن، بیقراری

احساس خفگی، سنگین شدن تنقس

درد سینه و قلبی

احساس سرگیجه و عدم تعادل

ترس بروز مرگ ناگهانی

ترس از دست دادن کنترل روانی

 

تعداد این حملات از چند بار در هفته تا چند بار در سال متغییر است

 

معمولا در بین حملات هر چند که فرد دچار حمله پنیک نشده است ولی مدام نگران این است که نکند دو باره این حملات تکرار شوند و یا نکند دچار سکته های قلبی و تنقسی شود، نکند عقل و شعور خود را از دست بدهد.

این نگرانی ها ممکن است تا حمله بعدی ادامه داشته باشد

 

آیا این حملات خطرناک و کشنده است؟

 


خیر. حملات پنیک منجر به مرگ نمی شود اما به خصوص در صورت شدید بودن علایم عوارضی دارد که ممکن است در زندگی عادی فرد اختلال ایجاد نماید و حتی در موارد شدید وی را از انجام کار روزانه باز دارد.

این عوارض میتواند موارد زیر باشد:
ترس از محیط هایی مانند اتوبوس، مترو، مکان های شلوغ.

بیمار نگران است در صورت بروز این حملات چگونه از آن مکان های شلوغ و پر ازدحام می تواند فرار کند.

از این رو از محیط های فوق اجتناب می کند.

گاهی اوقات این ترس ها به قدری شدید می شوند که بیمار قادر به خروج از منزل به تنهایی نمی باشد و حتما یک نفر باید وی را همراهی کند.

در اینگونه موارد بیمار از رفتن به سر کار خویش خودداری می کند.

مراجعه مکرر به اورژانس در تمام وقت شبانه روز در صورت بروز حمله
مراجعه به پزشکان متعدد و انجام ازمایشات مکرر پزشکی برای حصول از سلامت جسمانی


علت حملات پنیک چیست؟


علت این بیماری کاملا روشن نیست اما عوامل زیر در بروز آن موثر هستند:
ارث، شانس این بیماری را 6 برابر افزایش می دهد.

مصرف چای وقهوه، سیگار در افراد مستعد

مصرف مواد مخدر مانند حشیش، شیشه و سایر مواد محرک

بیخوابی در افراد مستعد

بیماری جسمانی مانند پرکاری تیروئید و دیابت

 

درمان بیماری پنیک


با هر دو روش دارو و غیر دارویی میتوان از بروز این حملات پیشگیری نمود.

استفاده توان از روش های دارویی وغیر دارویی برای کنترل بیماری مفید تر است لیکن در هر شرایط استفاده از دارو اطمینان بخش تر می باشد.

برای درمان دارویی از گروههای مختلف دارویی و ترکیب آنان میتوان استفاده کرد. گروههای دارویی مانند آلپرازولام و کلونازپام به علت تاثیر سریع آنها در ابتدای درمان بسیار موثر میباشند ولی باید توجه داشت که پس از کنترل حملات هر چه زودتر و با نظم معین باید بتدریج کم شده و قطع شوند.

گروه داروهایی مانند فلاکستین، سیتالوپرپرام، پاروکستین از داروهای موثر و مفیدی هستند که لازم به مدت طولانی تری ادامه یابند.

درمان های غیر دارویی موثر شامل آرام سازی بدن و شناخت درمانی هستند که بر اساس نیاز بیمار میتوان استفاده نمود

 

تا کی باید درمان ادامه یابد؟

 


از آنجائیکه این بیماری شانس عود بیماری در صورت قطع بی موقق دارو بیش از 60% است، از این رو بهتر است حتی پس از کنترل کامل بیماری نیز درمان را ادامه داد.

طی 1 تا 3 هفته از شروع درمان حملات کم و حتی قطع می شوند

برای کنترل کامل حملات، 3 تا 6 ماه درمان لازم است

برای پیشگیری از عود بیماری توصیه می شود درمان تا یک سال ادامه یابد. البته پس از کنترل بیماری مقدار و تعداد داروها کم خواهد شد ولی بهتر است بر اساس نظر پزشک خود مقدار پیشگیری کننده از دارو مصرف شود.بیماری پانیک بالا بردن اعتماد به نفس و کنترل اضطراب و حفظ خونسردی و بی خیال همه چیز شدن.

 

۲۱ دی ۰۰ ، ۱۰:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در تمام زمینه‌های کاربردی

اگر دنبال دانلود و نصب بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در تمام زمینه‌های کاربردی، از عکاسی و بهره‌وری گرفته تا کسب‌وکار و سبک زندگی، هستید، این مقاله برای شما تهیه شده است.

 

گوشی‌ هوشمند در واقع ابرکامپیوترهایی در اندازه‌ی جیبی هستند که با دوربین‌های حرفه‌ای، باتری‌هایی با عمر طولانی و توانایی پردازش اطلاعات فوق سنگین، به یکی از ابزارهای جدانشدنی زندگی انسان مدرن تبدیل شده‌اند. اما این ابرکامپیوترهای جیبی بدون کمک اپلیکیشن‌هایی که بتوانند زندگی ما را آسان‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و غنی‌تر از پیش بکنند، به چه کاری می‌آیند؟

مدت‌ها است اپلیکیشن‌های موبایل نقش مهمی در زندگی ما بازی می‌کنند؛ به کمک این اپلیکیشن‌ها توانسته‌ایم در کسب‌وکار خود موفق شویم، استعدادهای هنری خود را شکوفا کنیم، سبک زندگی خود را بهبود ببخشیم، به سلامت خود بیشتر توجه کنیم یا خیلی ساده، سرگرم شویم و از زندگی بیشتر لذت ببریم.

مهم‌تر از همه اینکه اپلیکیشن‌ها توانستند در دوران همه‌گیری کرونا، ارتباط بین افراد را با وجود فاصله‌ی اجتماعی حفظ کنند؛ به‌طوری‌که محبوب‌ترین و پردانلودترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۲۰ مربوط به ارتباطات و پیام‌رسان‌های صوتی و تصویری بود. جالب است بدانید امروزه تعداد دستگاه‌های موبایل در حال استفاده (۷٫۹۴ میلیارد)، بیشتر از جمعیت انسان‌ها است.

 

 

کاربران اندروید به بیش از ۲٫۵ میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی دسترسی دارند؛ اما دانلود و نصب تک‌تک آن‌ها برای پیدا کردن اپلیکیشن مورد نیاز، ممکن است چندین سال طول بکشد! به همین خاطر در این مقاله سعی شده است فهرستی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در تمام زمینه‌های کاربردی از جمله بهره‌وری، عکاسی، سرگرمی، موسیقی، آموزش، سلامت، سبک زندگی، کسب‌و‌کار و بسیاری موارد دیگر تهیه شود تا به کمک آن بتوانید به‌راحتی اپلیکیشن مدنظر خود را پیدا و از آن استفاده کنید. 

 

۱- اپلیکیشن ساخت پادکست Anchor

 

اگر به ساخت پادکست علاقه دارید، Anchor یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید و آسان‌ترین روش‌ها برای این منظور است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید صدای خود را به همراه چهار نفر از دوستان‌ در هر کجای دنیا، ضبط کنید و کل مراحل ساخت اپیزودهای پادکست را به‌طور کامل و رایگان با گوشی موبایل یا تبلت انجام بدهید.

Anchor شامل ابزارهای ویرایش صدا، موسیقی پس‌زمینه، ترنزیشن و افکت‌های صوتی است. پس از ساخت اپیزودها می‌توانید آن‌ها را در محبوب‌ترین پلتفرم‌های مخصوص این کار، مانند اسپاتیفای، اپل پادکست یا گوگل پادکست منتشر کنید. 

با Anchor حتی می‌توانید پول درآورید! به کمک این اپلیکیشن می‌توانید با صدای خودتان تبلیغات ضبط کنید و آن را در اپیزودی که ساخته‌اید پخش کنید یا از طرفداران‌تان به‌طور ماهانه کمک مالی دریافت کنید. 

 

۲- اپلیکیشن کیبورد Grammarly

 

 

اگر هنگام تایپ انگلیسی دیکته‌ی صحیح کلمات را فراموش می‌کنید یا حواستان نیست فعل و فاعل را با هم مطابقت بدهید یا نمی‌دانید شکل گذشته‌‎ی فعلی که نوشتید درست است یا خیر و در عین حال از قابلیت تصحیح خودکار کیبورد پیش‌فرض گوشی یا تبلت اندرویدی خود دل خوشی ندارید، Grammarly جایگزین بسیار مناسبی است. با Grammarly احتمالا از قبل در محیط مرورگر خود آشنایی دارید؛ حالا می‌توانید این قابلیت را به گوشی موبایل و تبلت خود بیاورید. 

کیبورد Grammarly یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای مشخص کردن ایرادات تایپی و گرامری و پیشنهاد شکل صحیح نوشتن به حساب می‌آید. این کیبورد برای نوشتن ایمیل، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و حتی ویرایش متن‌های بلند بسیار کاربردی است. با نصب و فعال‌سازی این کیبورد، اعمال تصحیح ایرادات بسیار آسان می‌شود و حتی می‌توانید توضیح کامل‌تری درباره‌ی ایرادات گرامری‌تان بخوانید. 

این اپلیکیشن ابزارهایی برای شخصی‌سازی ظاهر کیبورد در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ مانند تم روشن و تاریک، ارتفاع کیبورد و همچنین گزینه‌های مربوط به ویرایش شامل تصحیح خودکار و نوشتن با حروف بزرگ.

 

 

3- اپلیکیشن ویرایش عکس و ویدئو PicsArt

 

 

Picart یکی از بهترین ویرایشگرهای عکس و ویدئو در موبایل است. این اپلیکیشن تا به امروز بیش از یک میلیارد دانلود داشته است و درکنار کاربردی و سرگرم‌کننده بودن، به تقویت خلاقیت کمک زیادی می‌کند. با استفاده از Picsart می‌توانید عکس و ویدئو ویرایش کنید، کلاژ و  استیکر بسازید و از ابزار نقاشی آن لذت ببرید. 

بخش ویرایش عکس آن شامل انواع مختلف فیلترها، پاک‌کننده‌ی تصویر پس‌زمینه، قابلیت رتوش،‌ اضافه کردن متن و بسیاری از ابزارهای کاربردی دیگری است که همه‌ی آن‌ها در قالب یک اپلیکیشن ارائه شده. در بخش ویرایش ویدئو می‌توانید آهنگ خود یا آهنگ‌های موجود در کتابخانه‌ی این اپلیکیشن را اضافه و ویدیوی خود را کراپ کنید یا در قالب مربعی بگنجانید، چند کلیپ را به هم بچسبانید و از چندین فیلتر متنوع برای تغییر رنگ و حال‌و‌هوای ویدئوی خود استفاده کنید. 

دانلود این اپلیکیشن و استفاده از بسیاری از قابلیت‌های آن رایگان است؛ اما برای استفاده از برخی از ابزارهای آن باید اشتراک طلایی بخرید. 

 

 

4- اپلیکیشن بررسی و نقد بازی MiniReview 

 

 

اگر از نبود قابلیت کشف بازی و اپلیکیشن‌های دلخواه یا از دیدن فهرست تکراری بازی‌های رایگان در گوگل پلی خسته شده‌اید، حتما اپلیکیشن MiniReview را امتحان کنید. این اپلیکیشن هر هفته بازی‌های جدید اندروید را به‌صورت متن و ویدئو بررسی می‌کند و از تمام بازی‌های موجود تصاویر واقعی و با‌جزئیات ارائه می‌دهد. به کمک منوی داخل اپلیکیشن می‌توانید نوع بازی مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید و با دریافت نوتیفکشن از انتشار بررسی بازی‌های ژانر مورد علاقه‌‎ی خود آگاه شوید. 

از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن امتیازدهی به بازی و خواندن نظرات دیگر کاربران است. همچنین می‌توانید فهرست بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید بازی‌های جدید و ارزشمند را کشف کنید و از رابط کاربری بسیار جذاب‌تر آن نسبت به گوگل پلی لذت ببرید. 

 

 

5- اپلیکیشن پیگیری سریال و فیلم TV Time

 

 

TV Time یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای مرتب‌سازی فهرست سریال‌ها و فیلم‌ها است. با ساختن پروفایلی در این اپلیکیشن، می‌توانید از سریال‌هایی که تماشا کرده‌اید، در حال تماشای آن هستید یا قصد دارید در آینده آن را تماشا کنید، فهرستی ایجاد کنید. این فهرست به شما کمک می‌کند زمانی‌که قسمت جدیدی از سریال یا فیلم مدنظر شما عرضه شد، بلافاصله با دریافت نوتیفیکشن در جریان آن قرار بگیرید.

به‌علاوه، می‌توانید به سریال‌ها و فیلم‌هایی که تماشا کرده‌اید یا شخصیت مورد علاقه‌تان رأی بدهید، نظر خود را درباره‌ی آن‌ها بنویسید یا نظرات مخاطبان دیگر را بخوانید. اپلیکیشن TV Time براساس علایق شما فهرستی از سریال‌ها و فیلم‌های مرتبط و محبوب‌ترین سریال‌ها و فیلم‌های جدید پیشنهاد می‌دهد.

۲۰ دی ۰۰ ، ۱۰:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان

7 ژست کاربردی برای عکاسی در زمستان

زمستان با پس زمینه برفی یکی از بهترین موقعیت‌ها برای عکاسی رویایی و سورئال است. اگر از ژست‌های معمولی برای گرفتن عکس در هوای برفی خسته شده‌اید در ادامه با ما همراه باشید تا  7 ژست عکس زمستانی جذاب را به شما معرفی کنیم.

 

1.ژست دراز کشیدن روی برف

یک پتوی گرم روی برف انداخته، بعد دراز بکشید و با نگاه به دوربین یک ژست عکاسی در برف خلاقانه بگیرید.

 

2.عکس از دانه‌های برف بازیگوش

 

این سبک از ژست عکس در هوای برفی برای خانم‌ها به شدت توصیه می‌شود. یک لباس زیبا بپوشید، یک آرایش روشن یا مات کنید و از کسی بخواهید که مشتی برف روی سر شما بپاشد، در این حین یک عکس زیبا ثبت کنید.

 

3.ژست عکاسی در پارک

 

یک آرایش طبیعی، لباس‌های با تم رنگ‌های خاکستری و سفید و پارکی را به عنوان مقصد عکاسی انتخاب کنید که برف در آن باریده باشد. بعد با پس زمینه محو و لبخندی زیبا یک ژست عکس زمستانه عالی بگیرید.

 

4.ژست عکس دونفره زمستانی

 

لباس‌های زیبا بپوشید. یک ژست ژست عکس دونفره در برف بگیرید و اجازه دهید زوجتان احساس راحتی و آرامش کند. در حین صحبت و یا خنده با پس زمینه برفی عکس دو نفره زیبایی بگیرید.

 

5.عکس با آدم برفی

 

یه آدم برفی بسازید و  برای داشتن  یک ژست عکاسی در برف آدم برفی خود را ببوسید یا بغل کنید. بعد هم عکس زمستانی خود را ثبت کنید.

 

6.یک قلب برفی بسازید

ژست عکس زمستانی با قلب برفی چند سالی است که در اینستاگرام معروف شده است. اضافه کردن یک قلب برفی به عکس‌ زمستانی  آن را واقعاً زیباتر می‌کند.

 

7.از پنجره ماشین خود آویزان شوید

ماشین فقط وسیله حمل و نقل نیست و می‌توانید یک ابزار جانبی یا لوکیشن عالی برای ژست عکس تو برف باشد. به مکانی برفی بروید و با گرفتن عکس‌هایی که از پنجره ماشین خود آویزان شده‌اید، لذت ببرید!

۱۹ دی ۰۰ ، ۱۰:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان

20 نکته کاربردی برای بازاریابی تلفنی

برنامه‌ریزی بازاریابی تلفنی


1. در ساعات کاری، تماس‌های تلفنی شخصی را به حداقل برسانید. با انجام این کار فروش‌تان بیشتر می‌شود. اگر در روز تنها 3 تماس تلفنی شخصی داشته باشید و هر تماس به‌طور متوسط 4 دقیقه طول بکشد در طی سال، 48 ساعت از وقت شما گرفته ‌شده است. اختصاص 48 ساعت برای فروش می‌تواند چندین مشتری جدید ایجاد کند.

2. بیش‌ از حد نگران بهترین زمان تماس با مشتریان نباشید. بعضی از فروشندگان، اول ساعت کاری و حدود ظهر با مشتریان تماس نمی‌گیرند و با خود می‌اندیشند که مشتری در دسترس نخواهد بود. از تمام روز کاری برای تماس‌های تلفنی استفاده کنید، اگر تلفن نکنید هیچ‌گاه آن‌ها را نخواهید یافت.

3. در برنامه‌ریزی خود بهتر است حدود یک ساعت با تلفن صحبت کنید و سپس حداقل 15 دقیقه استراحت کنید.

4. اگر هدف شما از تماس تلفنی تنها دادن اطلاعات است؛ مثلا می‌خواهید موضوعی را یادآوری کنید، بهتر است بعد از ساعت کاری تماس گرفته و برای شخص مقابل پیغام بگذارید، این کار باعث صرفه‌جویی در وقت خواهد شد.

 

5. برای تماس‌های تلفنی، هدف‌های روزانه قرار دهید و سعی کنید در هر شرایطی به آن اهداف برسید. وقتی بدانید در روز باید به تعداد مشخصی برسید، متمرکزتر و سریع‌تر کار خواهید کرد.

6. برای روز بعد، همین امروز برنامه‌ریزی کنید. اولین ساعت روز کاری بسیار باارزش است، چون باانرژی هستید؛ پس آن را به تماس گرفتن اختصاص دهید و نه به برنامه‌ریزی.

7. تعداد تماس‌های روزانه خود را در دفتری یادداشت کنید. هر روز سعی کنید حداقل یک تماس بیشتر از روز قبل بگیرید. وقتی پس از چند هفته نتایج را ببینید متعجب خواهید شد.

8. اگر از روی فهرست مشخصی از مشتریان پیش می‌روید، به تک‌تک شماره‌ها زنگ بزنید. در مقابل این تمایل که به‌طور اتفاقی زنگ بزنید و یا از افرادی صرف‌نظر کنید بایستید. هیچ‌گاه پیش‌داوری نکنید؛ زیرا ممکن است فروش بزرگی را از دست بدهید.

9. میزان درآمدتان را از هر تماس محاسبه کنید. درآمد هفتگی را به‌طور متوسط حساب کرده و بر تعداد مکالمات هفتگی تقسیم کنید، مقدار حاصل را در دفتر خود یادداشت کنید و سعی کنید این مقدار را افزایش دهید؛ یعنی بر این موضوع کار کنید که در تعداد تماس‌های مشخص، به افراد بیشتری بفروشید.

10. اهداف کوتاه‌مدت برای خود بگذارید. مثلا تعداد تماس‌های روزانه خود را به 50 عدد برسانید.

 

11.اگر فکر می‌کنید موفق خواهید شد، درست فکر می‌کنید و اگر فکر می‌کنید شکست خواهید خورد، باز هم حق با شماست. (هنری فورد). پس همیشه خوش‌بین باشید.

12. اگر از صحبت با تلفن هراس دارید، از خود بپرسید در بدترین شرایط چه پیش خواهد آمد؟ شخص مقابل بر سرتان فریاد خواهد زد.

13. وقتی جواب نه می‌شنوید، آن را شخصی نپندارید. آن پیشنهاد شماست که مورد مخالفت واقع می‌شود و نه خود شما. بر پیشنهادتان کار کنید تا مخالفت‌ها کمتر شود.

14. 80 درصد زمان مکالمه را به گوش دادن و 20 درصد آن را به صحبت کردن اختصاص دهید. مطالبی که آن‌ها می‌گویند، باارزش‌تر از مطالبی است که شما می‌خواهید بگویید.

15. همیشه به یاد داشته باشید که فروش، کمک به مشتری برای خرید است. دنبال راه‌هایی برای کمک بیشتر به دیگران باشید و مطمئن باشید فروش به‌طور خودکار افزایش خواهد یافت.

 

 

16. برای مردم مهم نیست که شما در مورد محصول و خدمات خود چه نظری دارید، آن‌ها فقط می‌خواهند بدانند که در صورت انجام معامله با شما برای خودشان چه منفعتی حاصل خواهد شد.

17. اگر می‌خواهید شرکت شما همواره در حال پیشرفت باشد، در بهترین شرایط نیز فعالیت‌های بازاریابی‌تان را کم نکنید و همیشه دنبال مشتریان جدید باشید.

18. همیشه به خاطر داشته باشید که مشتریان شما از دیگران نیز خرید می‌کنند، پس سعی کنید در هر تماس حرفی باارزش و متمایز از دیگران داشته باشید.

19. یکی از دلایل مهم شکست در فروش تلفنی آن است که فروشنده به‌طور واضح از مشتری تقاضای خرید نمی‌کند.

20. هیچ‌گاه فرض نکنید که مشتری در مورد محصول شما اطلاعات کافی دارد. تمامی کاربردها و مزایای محصول را به‌طور واضح و دقیق بیان کنید.

 

 

۱۸ دی ۰۰ ، ۱۴:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله نیکان